...och jorden snurrar vidare...

Kl 05.04 ringer syster.
Så var den dagen förstörd.

Min syster lider av något som i allmänna ordalag brukar omnämnas som en egocentrisk världsbild.
I praktiken innebär detta att alla andra (än min syster) innehar statistroller i det stora opus som är hennes liv. Som vanlig dödlig är det ofta spännande eftersom man gärna inbillar sig att petitesser som ömsesidig respekt, empati och en vilja att förstå varandra är sådant som hör till mänsklig interaktion. Inte enligt min systers manus.

Kl 05.04 blir jag hursomhelst upplyst om att jag borde haft lite bättre koll på när hennes och brors buss passerade Arlanda så att jag skulle kunna stå väntande på Centralen när de ankommer. Jag kommer med invändningen att jag rimligen inte kunde vara helt uppdaterad på bussens exakta position. Därtill lägger jag det (i mitt tycke) tungt vägande argumentet att vi avtalat att de i god tid skulle höra av sig när de närmade sig Arlanda. Jag tycker inte att min frånvaro inte känns särskilt svårbegriplig.
Detaljer i min systers tycke. Det är bara att pallra sig iväg, hellre förr än nu.

Jaja, planer är till för att ändras tänker jag och drar på mig brallorna.
Fast allvarligt talat så ska det bli kul.

Kommentarer
Postat av: Ed

Min syster bitchar mig med... men det berättar jag om imorn.

2008-10-30 @ 00:49:22
Postat av: /Ronny

Vilken morgon!

2008-10-30 @ 12:42:47
URL: http://polackenronny.blogspot.com
Postat av: syster

Tror inte det är någon idé att jag försvarar mig. Men, det där är så verklighetsfrånvänt som det kan bli dude!

2008-11-01 @ 10:10:41
Postat av: Hugo

Du har din åsikt jag har min.



Jag erkänner att jag kryddat lite grann men vidhåller dock fortfarande att porträttet är slående i stort.

2008-11-01 @ 11:59:30
URL: http://piningforthefjords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky