Pigs

Jag gillar amerikanska snutserier.
Då pratar jag inte om typ "Cops" som sedan 1989 excellerat i att framställa den svarte/latinamerikanske mannen som den enskillt största faran mot frihet, glädje och lyckliga små barn i seglaruniformer världen över. Nej, jag menar flashiga, "smarta" serier a'la "Bones", "CSI" osv. som vältrar sig i värdekonservativism, manus skrivna av nioåringar och pengar. Jag menar allvarligt, hur mycket kan man lura i folk att en utredning får kosta?
" - Eftersom vi hittade färgspår på en trasa nere i en underjordisk dinosauriegrotta bebodd av en tvåhövdad monstervakthund från helvetet behöver vi plocka ner både rymdstationen ISS och Hubbleteleskopet för att kunna avgöra ifall färgen på trasan matchar den som rymdstationen är målad i."

Som sagt, jag gillar det.
Det är sånt som bara får "The Big Lebowski" att bli bättre.



"The Dude" undrar ifall polisen har några ledtrådar
angående stölden av hans bil med tillhörande portfölj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky