Roller Ball

På inrådan av NinJack (och teknikmagasinet) inhandlade jag igår en powerball. Det är en fanastisk liten boll som aldrig slutar vara rolig, men det absolut roligaste är den instruktion som följde med bollen och jag tänkte här dela med mig av denna lilla skrift.

"Roller Ball can increse your wrist strength by p,laying for fun purpose. It is popular amusing exercise equipment. For the user in the beginning, practice it at different high speed revolving. After you are skillfull, you might grasp the secret to let the ball sent out the sound of Bon... At that time, the speed will reach to the speed of 10000 cycles per minute. You may have a new experience about Roller Ball."

Den mystiska texten låter som om den är skriven av Borat och jag har fortfarande inte riktigt greppat vad det är meningen att bollen ska göra. Men den är rolig ändå. Det roliga är dock inte slut:

"Cautions of use

  1. Be sure that don't touch the ball body when it is at high-speed revolving.
  2. Keep clean inside of ball and avoid any minor articles.
  3. Keep away from moist and watered places .
  4. As it is precisely produced, never fall on hard surface."

Jag vill bara påpeka att jag inte har ändrat något i texten, det står faktiskt så här.

Kommentarer
Postat av: Monika

jag fattar inte överhuvudtaget vad det där är för någonting, och instruktionerna gör det verkligen inte klarare. men det var mkt skojig läsning! instruktionsboksöversättare har alltid så fyndiga skämt.

2008-10-09 @ 19:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky