Sälja kärlek?

Som arbetssökande tvingas man mer eller mindre att söka hjälp av en mängd olika förmedlare (läs: hallickar) för att öka sina chanser att komma ut på arbetsmarknaden (läs: gathörnet/bordellen). En av dessa mina förmedlare kommer ibland med generösa tips om vilka klienter (läs: torskar) jag borde uppsöka.

Nu senast tyckte de att jag skulle ta en möjlighet och bli en tokrolig extrajobbande telefonförsäljare, men detta var inte det smaskigaste med tipset. Om jag, mot förmodan, inte skulle nappa på det kanonfantastiska erbjudandet så uppmanar ett smått obscent hjärta mig att tipsa någon jag "gillar" om denna fantastiska öppning.

Varför skulle jag tipsa någon jag "gillar" om detta jobb?
De människor jag "gillar" önskar jag bättre, de människor jag "gillar" vill jag väl, de människor jag "gillar" är jag beredd att anstränga mig lite mer för.

Så snälla... Båda parter vet vad det handlar om. Försök inte anspela på något vackert, låtsas inte bry er om mig och de mina och snälla, försök behandla mig med någon form av värdighet när vi båda vet att det hela i slutändan faktiskt handlar om prostitution.



OBS! Förmedlarens namn är fingerat.

Kommentarer
Postat av: Rebeckis

Men vaddå liksom?



Du har ju chansen till en resa till paris! :D

2008-10-23 @ 10:37:06
URL: http://intooblivion.nlogg.se
Postat av: Rebeckis

Eller nått.

2008-10-23 @ 10:39:41
URL: http://intooblivion.blogg.se/
Postat av: maria

använd skydd, kompis!

2008-10-23 @ 22:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky