Skuggboxning

Jag utkämpar en stilla kamp mot mig själv.
Jag har kommit in i en rytm där jag upplever väldigt lite kontroll över min sömn. Inte så pass att jag skulle säga att jag sover dåligt, tvärt om, det hela handlar som sagt mer om en bristande upplevelse av kontroll.

Jag har börjat försöka skrämma mig själv själv ur sängen på många olika sätt men med varierande grader av misslyckande som resultat. Under de senaste dagarna har jag dessutom börjat misstänka att jag har något av en Dr.Jekyll - Mr. Hyde konflikt på G. Kvällen brukar avslutas med att jag räknar ut en mer eller mindre invecklad plan för att lura mig upp ur sängen i en någorlunda kristlig tid. Problemet med detta är att morgon-Mr. Hugo känner till den lömske doktorns planer och vet precis hur man slipper ur dessa fåfängt placerade fällor. Det spännande är att jag inte har några som helst minnen av just hur jag lyckas med detta konststycke. Det tillsynes bara händer
Här är det brister i allt vad begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet heter.
Som brukligt är i vårt västerländska samhälle hoppas jag på en plötslig injektion av mening som ska rädda dagen.

Kommentarer
Postat av: Monika

Hugo, mår du bra?

2008-10-06 @ 14:12:32
Postat av: Hugo

Typ inte, jag menar, jag förvandlas till ett skrupellöst monster som saboterar för mig själv om mornarna.

Nä men seriöst så saknar jag bara rutiner och något att göra. Jag vet inte hur man är arbetslös, men det kanske liknar det jag sysslar med nu.

2008-10-06 @ 18:25:27
URL: http://piningforthefjords.blogg.se/
Postat av: Monika

Jag har bara varit arbetslös i fyra dagar, men jag har klivit upp klockan sju varje morgon hittills. Utom i söndags, då sov jag till efter nio.

2008-10-07 @ 15:32:49
Postat av: Hugo

Du har alltså inte ännu konfronteras med den stora depressionen som obevekligen kommer ur att stå helt utanför samhället?

Bara lugn, det kommer...

2008-10-07 @ 21:33:57
URL: http://piningforthefjords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky