Programförklaring

Jag känner att jag varit lite orättvis. Mot vem?
Mot er kära läsare.

Jag känner att jag aldrig riktigt gett en tydlig bild av vad den här bloggen handlar om. Vilket jag är säker på har lett till spruckna förhoppningar, nervösa frossbrytningar och ifrågasättande av er sexualitet. Så nu, en gång för alla, kommer den definitiva guiden till Pining for the fjords.

Min blogg handlar om ett stort antal spridda ämnen men först och främst skriver jag om min stora passion för mode. Jag har en väldigt personlig stil som är en sorts blandning av sånt som råkar vara "inne" men klär mig även i mycket jättegammla second-handkläder. Jag känner mig inte alls låst av trender och blandar friskt mellan det som Aftonbladet, Expressen och Blondinbella säger är inne. Folk jag möter kallar mig ofta konformistisk och det känns bra att de lägger märke till det, jag står faktiskt för att min stil ofta är helt knasig och lite flippad. Men mest av allt vill jag bara vara bekväm... och snygg. Det vill jag också att ni ska vara och för att ge er lite tips, idéer och hjälp på traven lägger jag varje dag upp en bild på dagens outfit som jag på ett, förvånansvärt nog, slampigt sätt photoshoppat ihop, gärna i ett rosa kollage med lite glitter.

De få gånger jag inte behandlar det senaste inom mode, trender eller anorektiska kändisar skriver jag främst om mig själv och mitt privatliv. Egentligen gillar jag inte att dela med mig så öppet av mina känslor och tankar på internet men ibland behöver jag bara skriva av mig. T.ex. behöver jag ofta offentligt bearbeta mina frekventa uppbrott från tillfälliga/långvariga partners, helt ointressanta berättelser om mig och mina kompisar och sånt som jag läst på Aftonbladet och/eller andra modebloggar (typ nåt om nån läskig svält i Sudan, nån fin kofta eller nåt).

Ibland händer det att jag skriver något om musik, eller iallafall artisterna som sjunger. Jag lyssnar mest på det som går på radio eller MTV, det brukar ju alltid de bästa låtarna göra, så jag ser det som en bekväm lösning då jag inte behöver välja något själv. Jag gillar bara allt jag hört förr och som man kan dansa till!

Förhoppningsvis har ni nu fått en lite tydligare bild av vad den här bloggen handlar om och hur jag är som människa och jag hoppas att ni fotsätter läsa!

Puss
/Hugo  

Kommentarer
Postat av: Rebecka

You go girl!

2008-10-01 @ 11:33:32
URL: http://intooblivion.blogg.se/
Postat av: Ed

detta toppar "Hej hej"

2008-10-02 @ 00:15:30
Postat av: /Ronny

Vad har hant med dig Hugo? Detta trodde jag inte om dig, och din blogg!

2008-10-02 @ 16:21:55
Postat av: Hugo

Vadå hänt? Som en av bloggens mest trogna läsare borde du väl iallafall anat något sedan länge?

2008-10-02 @ 16:30:00
URL: http://piningforthefjords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky