Får jag fråga en sak...?

Ovanstående fråga är något jag avskyr med stora delar av mitt hjärta. När man hör det är det antingen hemskheter eller totalt meningslösa grejer man får höra.
"Får jag fråga dig en sak?" eller "Får jag säga dig något?" eller dylikt är såna jobbiga utfyllnader som oftast gör att man håller andan i väntan på det hemska som oundvikligen kommer eller att man man blåser ut den i frustration över det frustrerande slöseriet med tid.

Här förespråkar jag verkligenen att tala innan man tänker eller för att citera Arne Anka: "Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter."

Kommentarer
Postat av: Monika

tänka sig, ännu en av livets små detaljer som jag aldrig kommit på tanken att störa mig på...

2007-12-09 @ 03:10:15
Postat av: syster

Lite spänning i vardagen är det väl inget fel på? Tror visst att bror håller på att bli lite hispig. ^^

2007-12-09 @ 11:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky