The fury returns...

Det var länge sedan jag drog en "jag blir så arg..." (jag är alldeles för inne på mindfullnes nu för tiden) men en äldre tant hjälpte mig igår att hitta tillbaka till the fucking fury (på ett väldigt stillsamt sätt i och för sig).

Jag var hursomhelst och lyssnade på mosters julkonsert och som sig bör i kyrkan så finns det ett barn i rummet som inte är nog gammal för att ha hunnit bli kuvad så de sitter stilla och tysta i bänken. Jag tycker att det är något härligt över just detta när ett barn kan skrika så utan att bry sig om det inte skulle vara inplanerat i showen. En tant i raden framför mig höll inte alls med.
Suck på suck och arga blickar avfyrade hon åt det allmänna håll som det ljuva ljudet av livet kom ifrån. Men ack! Det hjälpte inte! För det enda hennes blick mötte där var en hånleende exilnorrlänning som njöt inte bara av konserten utan också av det ljud som förstörde den perfekta kyrkatmosfären som troligtvis bara fanns i tantamorans fantasi.

Kommentarer
Postat av: maria

det blir roligt, du är välkommen hem!=)
träffade förövrigt de gamla rävarna monika och ronny på stan idag, kulturmöte så det sjöng om det =)

2007-12-17 @ 18:06:01
URL: http://maar.blogg.se
Postat av: /R.

Inte visste jag att jag var rödlätt som Hasse? Men tack Maria!

Hmm, jag skulle nog ha gjort som tanten - om inte något värre. Nämligen gått fram och påpekat den improviserade andrastämman. Det handlar ju om respekt, och nästan lite gyllene regeln.

Förresten, blev det så att du drog den historiska kopplingen på lektionen om israeliterna och deras hygienvanor? 5 Moseboken kapitel 23 verserna 12-13

2007-12-17 @ 21:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky