Iaktagelser...

Nere på den lokala ICA-affär såg jag ikväll en äldre dam formligen springa mot tidningsställen vid kassan och jag började genast spekulera i vilken av sensationssäljarna tanten skulle välja.
Jag kom fram till att hon troligtvis var en expressenmänniska och jag ställde mig och väntade på att få mina fördomar bekräftade. Men ack så fel jag hade!
Kvinnan sträckte sig mot aftonbladet och hade därmed bevisat att mina fördomar inte stämde, men sedan hände något... Hon plockade upp en expressen också! Den här lilla tanten ville helt sonika maximera sitt intag av skvaller och dålig journalistik denna fredagkväll.

Jag betalade för mina chips och gick hem...

Kommentarer
Postat av: /R.

Enligt Barry Schwartz (som skrivit boken "Valfrihetens tyranni") skulle nog tanten uppfylla kriterierna för en så kallad ´maximerare´.

Har du läst boken?

2007-11-09 @ 22:05:45
Postat av: Hugo

Har inte läst den men är dock bekant med konceptet

2007-11-09 @ 22:12:42
URL: http://piningforthefjords.blogg.se/
Postat av: monika

har hugo lite att göra, måhända?

2007-11-11 @ 18:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky