Återuppståndelsen...

Efter att ha flyttat söderut och racklat lite med användarnamn på blogg.se så har jag till slut tagit mig in igen och tänker nu försöka kickstarta bloggen till liv igen... vi får väl se hur länge det håller i sig.

Ikväll har jag varit på en debatt kring "brännhet bibeltolkning" med anledning av den debatt som (i min mening) Sven-Gunnar Hedin dragit igång kring en artikel i magasinet "STHLMSLIV". För den som vill läsa mer går det att göra på farbroderns blogg: http://justnu.blogg.se/

En överlag ganska tam debatt men jag känner att jag vill dela med dig av den riktiga guldklimpen som Jesper Svartvik (som också närvarade) fick in som slutkläm på debatten. Svartvik menade (apropå att bibeln är uppbyggd av si och så många böcker och brev) att man kanoniserat mångfald.
Tänkvärt och mycket klokt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky