Alla talar svenska!

Jag älskar att bli överbevisad ifråga om uppfattningar som egentligen är sorgliga, om än baserad på tidigare erfarenheter.
En av dessa, mina sorgliga uppfattningar, är att svensk film generellt sett är RIKTIGT DÅLIG.

Ikväll ser jag (eller har iallafall börjat se) "Storm"...
Den får mig inte att ändra uppfattning om svensk film i allmänhet... 




Det kan vara att jag bara är allmänt lack och hellre skulle se "Arbetslös i Borås" tio gånger om, men det kan också vara att filmen helt enkelt är löjlig.

"Vilka är ni?"

Kommentarer
Postat av: Monika

Hmm.. känns som en remake av den där hollywoodfilmen... vilken är det nu jag tänker på?
vilken som helst!

din förmåga att leverera trovärdiga repliker är fantastisk.

2008-04-05 @ 01:41:33
Postat av: Britta

jag tror även att filmen "Angel" som snart kommer (redan har kommit?) ytterligare är ett bevis på att svensk film, för det mesta, är dåligt.

2008-04-05 @ 07:55:22
Postat av: Hugo

Monika: Efter "Storm" så tar jag faktiskt åt mig av det berömmet.

Britta: Jag tror dig, Helena Bergström har en tendens att få mig börja fundera på om jag borde tvätta...

2008-04-05 @ 11:47:03
URL: http://piningforthefjords.blogg.se/
Postat av: Alexandra

hej, se "det nya landet" jag såg den för längesedan men har ett underbart minne av den. bra svensk film.

2008-04-05 @ 18:31:15
URL: http://nudodor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky