Lördamorgon mitt i veckan

När jag i helgen tillsammans med Herr Å drog runt på bl.a. Drottninggatan lyckades vi under dagen skåda ettimage122 antal lustiga filurer som var ute och gjorde stan sådär på lördagsmorgonen.
Det började stabilt när jag stod och väntade på bussen. Två modigt malplacerade män som såg ut som om de tappat bort sig på väg till sitt statistgig i "Jägarna" står och letar någonstans att placera deras tomma Tuborgburkar. Efter nogrannt övervägande bestämmer de sig för att bänken i busskuren är den optimala platsen för detta ändamål. När bussen sedan kommer visar det sig att rätt antal tuborg innanför bältet = gratis åk. Jag fick dock inte veta hur många som var det magiska antalet.

På plattan i väntan på Å står jag och lyssnar på den demonstrationen inför vårdstrejken och en herre kommer fram och börjar i allmänna ordalag språka om att nu är man körd ifall man bryter benet, som tur var (som gubben påpekade) kom Å och räddade mig bort från gubben och eventuella benbrott.
Bara några minnuter senare (på Drottninggatan) bestämmer sig en stor man av svårbestämd nationalitet att helt sonika fråga juryn, bestående av Herrarna H och Å:

image121
"Gay or nay" undrar mannen och pekar på sällskapet framför oss (som jag tror mannen själv tillhörde). Jag minns inte vilket tipset blev, troligtvis minns den den rultige mannen vårt svar ännu sämre...

På väg från det begynnande stamstället på söder stannas vi upp av en grupp turister som undrar var man kan köpa en spliff, en joint. "Somewhere around here" blir det svar de får nöja sig med. Historien förtäljer inte ifall de fortsatte fråga efter de kommit runt hörnet och sett polisbilen som chillade på söder.

Kommentarer
Postat av: Herr Å.

Ytterst bisarr dag. Haha, "I'm looking for a joint" är nog lite av det konstigaste ögonblicket jag haft med en främmande människa på gatan.

2008-04-22 @ 23:31:18
Postat av: Rödbeta

Hahah awesome.. Gör inte tipset "somewhere around here" er till partners in crime eller något?

2008-04-23 @ 04:34:09
URL: http://intooblivion.blogg.se
Postat av: Herr Å.

Hugos syster:
Jo, kanske lite... Men det är så det funkar på Söder förstår du.

2008-04-23 @ 23:11:58
Postat av: Rödbeta

...Eller hur? Tur att ni är så sjukt badass då.

2008-04-24 @ 11:44:52
URL: http://intooblivion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky