Nysågat

Logosol heter ett företag som lever efter devisen "uppfyll dina drömmar med Logosol!". Företaget tillverkar sågar och diverse anordningar inom området småskalig träförädling och är väl i största allmänhet rätt sympatiska (så långt företag kan vara det). Logosol som företag tänker jag dock inte ägna mig åt här, jag hade istället tänkt berätta om företagets smått fantastiska medlemstidning "Nysågat".

Nysågat är Logosols förlängda propaganda-arm och kan vara en av de större klubbarna för inbördes beundran som någonsin sett dagens ljus.
Artiklar av smått episka proportioner är skåpmat i Logosol-världen och jag tänker här ge ett smakprov på den karaktär som Nysågats berättelser besitter.

"Bert-Arne Svensson, 52, som var en hängiven alkoholist, multipel hustrumisshandlare och bingolottospelare som kört sitt liv i botten bara för att finna att det faktiskt gick att sjunka ännu lägre fann vägen tillbaka med hjälp av M7-sågen.
Allt vände sommaren 05, berättar B-A. "Jag skulle bygga en veranda och hade helt sonika gått ut i skogen och huggit mig några träd, sedan tänkte jag: vad fan gör jag nu då? En polare snackade om den här sågen han hade sett på en mässa någonstans, och rätt vad det var hade jag gått och köpt mig ett helt sågverk! Verandan blev helmysig och på den vägen är det."
   Sedan dess har B-A hunnit med att inte bara renovera om hela kvarterets hus utan också löst många av de större bostadskriserna i sydamerika. Det känns bra att ge något tillbaka, säger B-A och skruvar lite på sig.
   Familjen Svensson lever nu halva året i olika delar av sydamerika och resten av året i Gävle men solosågarna är aldrig långt borta. Det bästa är ju att de är så lätta att ta med, flikar B-As fru Berit in."




Bli glad du med!
Köp en såg!
Eller läs i alla fall "Nysågat".

Kommentarer
Postat av: Farbrortvå

kan du inte göra ett hemma-hos reportage och skicka in till tidningen.

Jag tror att du har ganska bra stoff till en story innanför husets väggar ...

2008-08-08 @ 19:01:56
Postat av: Hugo

Jag tror att vi är lite för nyanserade här ute på heden, men man kan ju alltid skarva lite...

2008-08-08 @ 21:49:51
URL: http://piningforthefjords.blogg.se/
Postat av: /R.

Alltså, visst överdriver du lite?

Inte är det ett akademiskt godkänt citat med korrekt källhänvisning?

2008-08-09 @ 11:03:59
Postat av: Hugo

Akademi schmakademi!

2008-08-09 @ 11:22:35
URL: http://piningforthefjords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky