Totoro forest project

Orkar inte skriva vad jag vill säga så jag saxar.

"The Totoro Forest Project.
The proceeds will go to preserve a threatened slice of forest in urban Japan. The very same forest that inspired director Hayao Miyazaki to create the animated film, "Totoro". The pieces have been donated by a wide range of artists and the art will be auctioned. A book of all the works is being assembled so if you can't attend the show you can at least purchase the book and know that the proceeds will do some good."



Surfa dit och titta, många fina målningar.
http://totoroforestproject.org/

Kommentarer
Postat av: Olle

Tillfälligheten över att samtidigt som Tonari no Totoro gjordes, kom även vi (88:or) till världen.



Gud vad jag ville ha ett skogsmonster, eller iaf hitta en cool skogsdunge som i filmen.



Fast kattbussen är nog bäst.



(Om du tror att jag bara talar ur hatten, se filmen om du tycker målningarna var fina. Filmen gav nog bästa intrycket innan man blev tonåring=jag är tacksam.)



2008-08-09 @ 17:27:51
Postat av: Hugo

Jag blev ganska inspirerad av målningarna så jag lär ska se den. Kattbussen låter minst sagt spännande

2008-08-09 @ 18:00:00
URL: http://piningforthefjords.blogg.se/
Postat av: Olle

"Det är allmänt känt bland barn i Japan att det är kattbussar som susar över ängarna, och inte vinden."

2008-08-09 @ 21:17:48
Postat av: Hugo

Ibland är Japan läskigt...

2008-08-09 @ 22:57:30
URL: http://piningforthefjords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky