Black cab

Helgen har varit bra.

Helgen började redan i torsdags med lite uppvärming och Barca (med ett halvt öga) på O'learys.
Helgen fortsatte på fredagen med uppvärmning och uppslutning på smörgåsställe på centralen följd av snofsig hotellbar där man inte är bekväm i jeansjacka. En dude som dock var mer eller mindre bekväm (och mer eller mindre berusad) såg ut som att han hade blivit nedstrålad från 1920-talet.
Av olika skäl drar vi vi vidare (är man inte bekväm i jeansjacka någonstans är inte jag bekväm) för att leta upp ett ställe med god öl och bra whisky (fredag var internationella whiskydagen). Efter att ha besökt ungefär sju ställen som är knökfulla och dessutom har åldergräns på 23 åker vi till gamla stan för trevligt häng (inte så bra whisky dock) på den sjätte tunnan. Efter en väldigt trevlig stund (läs många timmar) där inser vi att pendeln till södertälje slutat gå för ett tag sen. Vi sover hos faster och farbror (tack!) i friggebod. Lördagen går i långsamhetens tecken likaså denna söndag som i skrivande stund också håller på att avvecklas efter filmstund.
Såg "tatt av kvinnen" för andra gången, jag ska gifta mig med den franska tjejen i den filmen, så enkelt är det.

Trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Fredrik H

...ibland blir man förvånad. Ett exempel är när brorson står i dörren vid 04.45 snåret.

Glatt överraskad, du alltid välkommen och tack för i helgen.

2008-01-27 @ 20:57:20
URL: http://justnu.blogg.se
Postat av: /R.

Jag skrattar:-D

La dolce vita, säger jag bara. Se filmen!

2008-01-27 @ 22:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky