Kiss & bajs

Så var det gjort.
Jag har tillslut inkorporerat min livslånga och barnsliga fascination av kiss & bajs i min professionella (nåja) yrkesroll.
Jag fick ganska bra respons på det hela vilket bara stärker min övertygelse om att det här är ett så oerhört menlöst tabu. Prata om kiss och bajs för att avdramatisera det, prata om det vid matbordet, på bussen eller i sängen vart som helst för vi går och bär på det varje dag. Jag upplever dock inte att det här är något jätteproblem, men jag tror ändå att det skulle vara sunt ifall kisset & bajset kunde bli mer rumsrent.
ALLA gör det så det är inget att skämmas för.

Kommentarer
Postat av: /R.

Och ändå så säger svensson som oftast när det är dags för att ursäkta sig för att gå på toaletten inte just "Jag ska på toa" utan oftare "Jag måste kissa" eller "Jag måste skita" eller liknande.

Inget snack om att besöka "the powder room" eller fråga "Where can I wash my hands?" eller bara "Ursäkta".

Monika: Hur uttrycker man sig i Det Förenade Konungariket Storbritannien och Nord-Irland med kolonier eller i brittiskt protektorat?

2008-01-23 @ 17:17:54
Postat av: Rödbeta

bajs.

2008-01-23 @ 18:57:54
Postat av: Monika

faktiskt verkar folk vara ganska rättframma. de säger "I need to go to the loo" eller "Do you know where the toilets are?". Det förvånade mig faktiskt. Någon sade till och med att amerikanerna är så himla vulgära när det gäller toabesök.

Fast det är klart, "loo" är ju knappast på samma nivå som "jag måste springa och pissa".

Kanske beror det på en generationsklyfta inom Förenade konungadömet, om något?

2008-01-24 @ 23:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky