Konsumera mer för miljön?

Nike har tydligen slagit ihop två av sina underavdelningar (Jordan och Considered) som syftar till att plocka fram miljövänliga skor. Det här (och att alla Nikes skor ska vara miljövänliga till 2011) är ett väldigt gott initiativ kan jag tycka. Det jag har svårt för i ekvationen är dock tron att fortsatt konsumism ska leda till en mer välmående jord.
Ville de vara miljövänliga på riktigt skulle de ju kunna sluta sluta massproducera skor och gå och bo i en grotta någonstans.
Åhh jag är så trött!

Läs mer om dojorna här

Kommentarer
Postat av: Rödbeta

Men hur ska du då kunna få tag i gympadojjer Hugo? Den ekvationen har JAG svårt att förstå, även om jag i övrigt håller med dig. Vem behöver gympadojjer liksom?

2008-01-22 @ 17:05:06
Postat av: Hugo

Det finns ju absolut inget som säger att JAG måste göra någon förändring. Det skulle ju vara just snyggt!

2008-01-22 @ 17:40:37
URL: http://piningforthefjords.blogg.se/
Postat av: Rödbeta

Jag menar, ifall Nike slutar att bygga skor, vad ska du ha på dig då? I teorin om de nu skulle gå och gömma sig i grottor alltså?

2008-01-22 @ 20:38:13
Postat av: /R.

Någon fler, än du Hugo, som skulle få problem med att sluta köpa skor är Janne Josefsson. Han lär enligt Stina Dabrowski ha en lika stor inkomst som Ebba von Sydow - vilket Janne tyckte var lite jobbigt att höra - men urskuldade sig med att han INTE köper en dyr handväska såsom Ebba. Men däremot skor...

Du Hugo kanske ska följa Janne ut på en power-shopping någon dag? Han kan säkert ta det på representation/scoop-kontot.. "Uppdrag granskning avslöjar hur Norrlänningen köper skor"

2008-01-22 @ 20:52:40
Postat av: Hugo

Så länge Janne pröjsar så...

Jag har just nu en liten ångest session över ett par Clark's på rea. De är så fina men nu får det ju faktiskt vara nog, man vill ju inte riskera att hamna i samma fack som von Sydow

2008-01-22 @ 22:04:02
URL: http://piningforthefjords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky