Sportharang

Det blev mycket sport i helgen. Både bra och dåligt. Något bra som detta förde med sig (som inte hade med själva idrotten att göra) är att jag upptäckte att jag har en ganska låg smärttröskel André Pops och Christer Ulfbåges charader. Det var bra att jag äntligen insåg det så att jag i framtiden kan undvika dem i största möjliga mån.
Jag är kanske lite orättvis när jag riktar min allmänna frustration över idrottsjournalistik mot just dessa två herrar då det som sagt skulle vara mer rättvist att kritisera hela den journalistkår (?) som ibland gestaltar cirkus. Eller för att citera Christer Ulfbåge:
"Det här är ju rena skansen!" Ulfbåge ser en älg i frihet för första gången under Vasaloppet

image48 image49

Bara för att vara lite rättvis måste man ju sprida ut "the fury" lite så tar jag med självaste ärkedemonen också:

image50

Vänta er ett inlägg där jag höjer Micke Leijnegard till skyarna...

Kommentarer
Postat av: maria

jag har också haft en sportöverdos i helgen, inte lika koolt som det låter...

2008-01-21 @ 11:38:50
URL: http://maar.blogg.se
Postat av: maria

PS. det finns ändock ingen värre än mister master Patrik Ekwall!! USCH!

Angående Che, jag vet inte vad som flög i mig, jag skyller på att jag inte orkar läsa böcker... sen tänkte jag att en kokbok kanske är bättre ur ett hållbart framtidsperspektiv!

2008-01-21 @ 21:17:35
URL: http://maar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky