Icaism

Jag blir glad och nöjd av många saker som jag fått höra andra tycka är lite "annorlunda".

Ett av mina "annorlunda" glädjeämnen är att spatsera i stormarknader.
Att en sen morgon eller afton få kryssa mellan toapapper, thailändska möbler och mer eller mindre mogen frukt utan att vara ute för att köpa något skänker mig en frid som som jag skulle dryfta mig till att beskriva som meditativ.
Idag var första gången jag var inne på ett riktigt ICA-MAXI på nästan fyra månader och det var nästan en religiös upplevelse. Visserligen var där alldeles för mycket folk och för mycket på handlingslistan men det var iallafall en smak av den speciella upplevelse det är att gå och handla utan att handla.

Icanirvana

Frid

Kommentarer
Postat av: /R.

Du slutar inte (aldrig?) att förvåna mig!

2008-06-09 @ 17:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky