Slutspelsrumpor

Hittils under min dunderförkylning har jag avverkat några bra filmer, några dåliga. Eftersom jag har ett obehagligt behov av att dela med mig på internet så ska jag här lista och kommentera dessa filmer:
  • Maid in Manhattan (Jennifer Lopez är snygg och lär oss att  alla kan. Ralph Fiennes är också snygg)
  • Cake (Heather Graham lär oss att det är OK att vara annorlunda så länge du inte är annorlunda)
  • Sideways (Paul Giamatti lär oss att Pinot Noir is the shit)
  • About a boy (Hugh Grant lär oss att ragga på ensamma mammor och att bli kompis med små små pojkar)
  • Love Actually (En drös filmstjärnor lär oss att kärleken finns överallt och att Lúcia Moniz är snygg)
  • Chocolat (En drös filmstjärnor lär oss att det går utmärkt att dränka sina sorger i choklad)
  • Aliens (Sigourney Weaver är fulsnygg och lär oss att utomjordingar behöver hångla med människor för att växa)
Som en liten fotnot undrar jag ifall någon har ett bra svar på varför man ska bli sugen på att köpa adidasgrejer av att  fotbollsstjärnor läxar upp en massa ungar i typ U-länder?

En till tv-relaterad parentes är att jag under min p.g.a. hosta sömnlösa natt inte kunde få norrlandsgulds "Nu tar vi guuuuuuuuld" -låt ur huvudet.
Jag förbannar dem och deras husdjur.

Kommentarer
Postat av: syster

PROTEST!!!



Chocolat's budskap är verkligen inte att det är en bra grej att dränka sina sorger i choklad! Budskapet är att det är ok att springa iväg från sina problem.



Så det så.

2008-06-10 @ 21:11:58
Postat av: Monika

men dte är ju det de inte gör. binoche inser att hon inte kan flytta så fort det blir för seriöst, och stannar.

2008-06-11 @ 01:04:08
Postat av: Syster

Men vem vet hur länge det håller liksom, vi får inget veta om framtiden? Framtiden är oviss, likaså hur vinden vänder.^^



Den osynliga kängrun drar dock. Det är en sak som är säker.

2008-06-11 @ 11:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky