Jesus bjuder på choklad!

Precis som Maria så har jag lagt på mig ovanan att utföra goda gärningar.
På väg hem från skolan idag (i en välkommen och oväntat intensivt snöby) ser jag en av de små synskadade pensionärerna som går kurser på skolan.
Tantamoran är helt uppenbart lost som en björn i Jörn så jag stannar och kollar av läget.
Den äldre damens panschiskompisar har tydligen dumpat henne medan hon tupplurade och gått för att äta utan henne så hon försöker sig nu på att jaga gröt runt den lilla parken utanför mitt internat vilket går både mindre bra och i cirklar.
Efter att ha gett en oerhört detaljerad vägbeskrivning till matsalen går jag glad i hågen vidare, vänder mig tio meter senare om och ser att den lilla kruttanten i full galopp är på väg i motsatt riktning jag beskrivit. Jag inser det naiva i att ge en nyblind detaljerade vägbeskrivningar och följer helt enkelt med tantamoran till matsalen där gröten väntar. På vägen dit får jag dessutom höra att hon tycker väldigt mycket om skelleftepojkar eftersom de tydligen är så bra på att dansa. Jag är inte rikitigt säker på att hon skulle uppskatta den dirty foxxx jag är skolad i.

Dagens goda gärning utförd, nu kan jag fortsätta skrämma små barn som vanligt!

För alla de där andra dagarna då man inte orkar vara snäll finns, tack och lov, det virtuella biktbåset Penance.
Sinners, repent!

Kommentarer
Postat av: supergirl_forever

Fint gjort.
Ogg.. eller ehm Odd.. kunde sina grejer!

2008-03-18 @ 00:11:21
Postat av: Hugo

Jo, nog kan Odd sina "grejer". Frågan är vad man ska säga om dessa "grejer" och om karlen själv.

2008-03-18 @ 17:55:20
URL: http://piningforthefjords.blogg.se/
Postat av: Maria

Ah, nu är det ju jag som ska tacka för gratisreklamen! Det är inte klokt så goda medmänniskor vi är.

Angående fulsnygglistan så är väl det enda politiskt korrekta argumentet jag kan komma med att smaken är som baken. Håller du inte med om att Pete Doherty faktiskt är rätt snygg ibland, de få gånger han inte är stenhög?

Tråkigt att du inte tar dig hem i påsk, men ah, vi får väl ses i maj då kanske? eller så står jag och håller fanan högt vid din storstilade hemkomst i juni! =)

2008-03-18 @ 21:53:21
URL: http://maar.blogg.se
Postat av: Maria

Det är så pass ofta som tre gånger per år alltså? Framsteg för killen ;D

Låter lysande, då ska jag se hur det har gått för vår Tälje-export!

2008-03-18 @ 21:58:48
URL: http://maar.blogg.se
Postat av: /R.

Vilse i min egen trädgård, såsom Robert Gustavsson brukar uttrycka det. Det är en konst att beskriva vägen för en synskadad. Det är även en konst att ledsaga en synskadad (man ska som ledsagare gå ett halvt steg före den synskadade. För att det är du som ledsagare som ska leda det hela så att säga. Loket först och vagnen sedan, eller nåt.) Men det verkar ju skelleftepojkar bemästra!

Varför tänker jag på filmen "Om en pojke" när jag läser detta inlägg??

Toppeninlägg detta för övrigt:-)

2008-03-18 @ 23:37:06
Postat av: Hugo

R: Är det jag eller tanten som är Hugh Grant?

2008-03-18 @ 23:40:36
URL: http://piningforthefjords.blogg.se/
Postat av: /R.

Hugo: Det är du som är Hugh. (Ni har faktiskt förvånansvärt lika stavning av era förnamn kom jag på nu)
Hugo / Hugh
Hmm.. Samband? (Eller jag som borde gå och lägga mig?)

2008-03-19 @ 00:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky