What's up, Belsebub?

Det är inte varje dag man får lägga in en ny spännande kontakt i sin telefonbok. Det är ännu mer sällan denna nya kontakt härstammar från skärseldens lägre nivåer.

Man skulle kunna tänka sig att denna kontakt knöts på Arbetsförmedlingen där jag var idag, men då skulle man ha fel. Där dealade jag istället med ett gäng smådjävlar. Inget extraordinärt över det. Jag hann också uppfattas som över 25 år och under tio år inom loppet av 35 minuter. Skåpmat. Allt detta för att fösas fram till en ungdomshandläggare.

Vad är det som gör att man tror att om man sätter en munktröja på en "skön" kille i yngre medelåldern så ska han få en helt övermänsklig förmåga att hantera ungdomar? Och varför ens försöka sälja AF:s hemsida när jag inte skulle tveka en sekund med att säga att jag troligtvis har större chans att hitta användbar information om jobb på SPF Hallands hemsida?

När det "coola", avspända och lätt nedvärderande småpratet kom in på att det bara är två veckor kvar till advent visste jag inte vad jag skulle säga. Jag bara stirrade. Kort därefter var mötet över och jag gick därifrån.




Hursomhelst, jag har en kontakt i min mobil som går under namnet Satan.
Tyvärr tror jag att Satan har större chans att ge mig jobb än AF.
Smådjävlar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky