Limbo

Var är man egentligen när man troligtvis är överkvalificerad för ett jobb som både receptionist och anläggningsadministratör men troligtvis inte kan få något av dem?
Frågorna är: hur mycket man ska våga ljuga och ska man våga söka båda två.

I andra nyheter:
För er som inte vet så är PT-yrket (personlig tränare) träningsvärldens motsvarighet till prostitution. Det fula är att man (iallafall på pappret) behöver vara en relativt välutbildad hora.
Jag avskyr sånt som bekräftar min taskiga världsbild. Det suger när det mest cyniska man kan tänka sig i verkligheten visar sig vara oändligt många gånger så kallt och hänsynslöst som man föreställt sig.
Titta på ett avsnitt av "Våra värsta år". Ta ett tag och lek med tanken på att världen utanför TV:n skulle kunna vara sådan. Svårt jag vet. Här kommer "the ball breaker": Världen är oändligt många gånger värre. Vi skulle ha tur om tillvaron såg ut så. Inte för att den vore enkel eller något sådant banalt utan för att den simpelt nog vore mindre hemsk än vad den egentligen är.

Värre än "Våra värsta år".
Förstår ni hur dåligt det är?



Tur att jag har Fjodor som kan bekräfta min fina världsbild.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Amen.

2008-09-27 @ 12:10:58
URL: http://intooblivion.blogg.se/
Postat av: Olov

Jag hade intalat mig själv att Married with children var "rock bottom" när det gällde allt. Nu skrämmer du mig då jag börjar tänka i dessa nya banor.

http://www.jonco48.com/blog/RockBottom.jpg

2008-09-27 @ 12:34:19
URL: http://olovblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky