Tråk

Idag drabbades jag slutligen av den sluge tvättmaskinsdjävulen. Jag har alltid varit allmänt överdryg mot folk som klagat på att de tappar bort saker i tvätten därför att jag aldrig själv gjort det. Men nu har det alltså hänt till slut.

Det jobbigaste med hela situationen är att jag upplever total brist på kontroll. Jag har helt enkelt ingen aning om var min saknade tvätt kan ha tagit vägen. Jag har letat. När man hamnar i detta sinnestillstånd av fulländad irritation över en sån trivial sak så antar det naturligvis gigantiska proportioner och jag är inte ovan att hävda diverse tillfälliga sinnesförvirringar.
Själva hopplösheten i det hela drar fram den slumrande konspirationsteoretikern i mig.
Maskhålet som det hävdas sitter någonstans på tvättrumman är ju en etablerad förklaringsmodell för diverse försvunna sockar men nu pratar vi ju faktiskt om ett par ganska stadiga träningsbyxor som saknas, inte kan de ha rymt där inne.
Efter att jag förhört övriga delar familjen efter noter och förklarat dem oskyldiga lämnar det mig med en teori som antingen innefattar tomtar, magi eller båda.

För övrigt skulle jag inte bli förvånad om det är Kanye West som sitter inne med svaret.

Ser ni ett par riktigt slitna Adidasbyxor (blå med vita ränder) ligga på något märkligt ställe kan ni ju höra av er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky