Om jag bara orkade sverka

Tekniska prylar har orsakat oproportionerligt mycket huvudvärk på den senaste tiden. Som en spindel i detta infernaliska virrvarr av kretskort och supportsidor sitter den stora besten Telia.

Telia har lyckats, utöver att mota in mig i ett förnedrande hörn, med att göra en av världens sämsta kundservicehemsidor. Till att börja med tvingar sidans layout in mig i en maktlöshet som antar kafkaeska  proportioner. När jag likt Arthur Dent med hjälp av fackla och djungelmachete lyckats krångla mig fram till den tjänst jag önskar att de de stora ärkedemagogerna välsignar mig med informeras jag om att tjänsten självklart inte går att beställa här. Självklart beställer man tjänster på underfliken med samma namn som ligger under "skenbar administration och illusion av medbestämmande" -fliken.
När jag huggit mig fram genom användaravtal, beställt en aktiveringskod, väntat en vecka på denna, slitit håret i ett dygn då mitt konto aktiverats och slutligen loggats in under "administration" förklarar min nya nemesis "Hjälp-Eva" att det enda som nu hindrar mig från att beställa en rutten telefontjänst är att klicka på en knapp som inte finns. Efter att jag förbannat den digitala subban till kalpetulas yttre utposter bestämmer jag mig för att internet i detta fall helt enkelt har besudlat mig å det grövsta.
Med telefonen i högsta hugg fortsätter förnedringen genom den enkla undanflykten att mitt nummer är "ogiltigt" trots att det i mina ögon verkar funka ganska bra (bortsett från Teliarelaterade problem.

Jag känner att någon behöver stå till svars för all denna skit och bestämmer mig för att detta var uppgiften Gud skapade  kundsupport (och "Ring P1) för. Kundsupporten verkar dock ha uppmärksammat den stora orättvisan i detta och har helt sonika plockat bort all möjlighet att maila till både koncernen TeliaSonerats och självaste Telia. Touché.

Det som återstår nu är väl "Ring P1" eller konsumentverket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Clicky Web Analytics Clicky